Welcome
Welkom bij het forum van IPMS Nederland, de vereniging voor Plastic Modelbouw. Kijk voor de website op www.ipms.nl

U kijkt nu als gast, REGISTREER als forumdeelnemer (member) als u mee wilt discussieren. Let op de voorwaarden. Als u lid bent, klik dan op INLOGGEN.

Skunkwork models MQ-9

Laat hier je modellen in aanbouw zien.

Skunkwork models MQ-9

Berichtby Peter Rozendal » 09-06-11 17:03

Vandaag deze doos binnen gekregen.

Afbeelding

Inhoud ziet er op het eerste gezicht goed uit, met decals voor 4 versies (2x Amerikaanse luchtmacht, 2x Engelse luchtmacht en 1x Department of Homeland Security).

Op de buitenkant van de doos staan de correcte afmetingen voor een 1:72 model (althans deze afmetingen worden ook op diverse internetpagina's aamgehaald).

lengte 15,27 cm (in het echt is ie 36 foot) en spanwijdte 27,9 cm (het origineel meet 66 foot).

De centimeter maar even snel naast de verschillende onderdelen gelegd:

Afbeelding
Afbeelding

lengte van het plastic model grofweg 10,3 cm
spanwijdte van het plastic model grofweg 18,8 cm

HELP - Dit is slechts 2/3 van de werkelijke afmetingen!

Hoe nu verder? Gewoon lekker een 1:106 model toevoegen aan mijn collectie 1:72 modellen of proberen een en ander op te schalen naar 1:72?

Peter
Peter Rozendal

Re: Skunkwork models MQ-9

Berichtby robdebie » 09-06-11 19:13

Peter Rozendal schreef:HELP - Dit is slechts 2/3 van de werkelijke afmetingen!

Hoe nu verder? Gewoon lekker een 1:106 model toevoegen aan mijn collectie 1:72 modellen of proberen een en ander op te schalen naar 1:72?

Hoi Peter,

Ik lees dit net:

"Owing to a technical fault and our loosened quality control during Skunkmodel Workshop’s R&D department restructuring this year, the 1:72 MQ-9 plastic sprues were wrongly scaled down to 1:100. The decals, instruction manual and box art, however, were properly produced."

Meer op het ARC forum:

http://s362974870.onlinehome.us/forums/air/index.php?showtopic=231943

Ik zou het model bewaren als een curiositeit! Ik denk niet dat er veel op de markt gekomen zijn.

Rob
robdebie

Berichtby meindert de vreeze » 10-06-11 8:46

een dergelijke fout van een modelbouw fabrikant, dat hoor je niet vaak meer. Hoop dat je niet de hoofdprijs hebt betaald voor de doos.
Er zijn ook bouwers die 1/100 modellen verzamelen, met wat andere zelf bijeengesprokkelde decals kan ie daar tussen... :wink:
meindert de vreeze

Berichtby Peter Rozendal » 10-06-11 19:13

Zojuist een melding gekregen van Lucky Model in HongKong waar ik deze kit had besteld.

Ik kan de kit houden en een correcte 1:72 kit wordt kosteloos toegestuurd zodra deze leverbaar is (over circa 3 maanden). KLASSE.

Bovenstaande betekend in ieder geval dat ik niet ga prutsen met deze kit.

Aangezien er twee modellen in de doos zitten ga ik er misschien wel eentje bouwen. Maar waar haal je nou weer decals in deze vreemde schaal vandaan? (De kit decals zijn netjes 1:72).

Peter
Peter Rozendal

Berichtby Peter Rozendal » 02-09-11 17:53

Vandaag op het postkantoor een pakketje opgehaald.

Inhoud was in totaal 4 sprues voor 2 MQ-9's.

Dit keer een stuk groter dan de originele sprues.

Kan nu eindelijk en 1:72 Reaper gaan bouwen.

Groet,

Peter
Peter Rozendal

Berichtby Peter Rozendal » 04-09-11 14:36

Hierbij de gietramen van het 'nieuwe' model (rechts) naast de gietramen van het te kleine 'oude' model (links).

Afbeelding

En het model met wat tape in elkaar geplakt.

Afbeelding

Peter
Peter Rozendal

Return to In aanbouw....