Welcome
Welkom bij het forum van IPMS Nederland, de vereniging voor Plastic Modelbouw. Kijk voor de website op www.ipms.nl

U kijkt nu als gast, REGISTREER als forumdeelnemer (member) als u mee wilt discussieren. Let op de voorwaarden. Als u lid bent, klik dan op INLOGGEN.

Revell Arado Ar 196

Laat hier je modellen in aanbouw zien.

Revell Arado Ar 196

Berichtby Cees Regeling » 17-01-12 20:11

Hallo aan alle mede plastic gekken!

Uit het recensieaanbod van de IPMS kreeg ik de kans (heel erg blij mee!!!) om een lang gewilde kit nu ook eens echt te bouwen. Ik wil al jaren het Airfix model hiervan bouwen en heb daar ook twee van op voorraad....maar bouwen...ho maar! Maar via het recensieaanbod zat er toch net even meer dwang achter. En wat een plezier !!! Geweldig ding om te bouwen, en in mijn beleving is het resultaat best wel tevredenstellend. Het hele verslag met foto's is reeds onderweg naar de redactie, i heb geen idee wanneer het in de bladen wordt opgenomen maar ik wilde toch alvast even een paar plaatjes tonen.

Cees

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Cees Regeling

Re: Revell Arado Ar 196

Berichtby erik.keizer » 17-01-12 23:02

Ow, mooie kist. Heel goed gebouwd! Helemaal straight from the box of heb je iets toegevoegd? Ik vermoed de gordels en de spandraden. Ben benieuwd naar het artikel.

Erik.
erik.keizer

Berichtby Cees Regeling » 20-01-12 20:27

Hallo Erik,

Dank je wel voor je reactie en je compliment!

Hij is goed geslaagd, en volledig zo uit de doos gebouwd op de volgende dingen na;

-De lopen van het machinegeweer van de boordschutter zijn vervangen door een paar stukjes van een dikke injectienaald dit had niet perse gehoeven maar de mijne waren maar half gegoten, dus dit kon niet zo blijven.
-De stoelriemen gemaakt van geschilderd tape, erg makkelijk te maken en ze vallen goed op door de half open kap.
-De spandraden en antennedraad (EZ-line) echt super spul, het is een soort elastiek maar dan zwart en heel dun, uiteraard kun je dit ook doen met visdraad of een ander geschikt materiaal. Kijk maar eens op de volgende link voor info, je vind het ook op e-bay. Is niet erg duur en de aanschafprijs meer dan waard!

http://www.bobeshobbyhouse.com/ezl.html

Voor de rest hoefde er niks aan gedaan te worden om er een mooie kit van te maken (kan wel uiteraard en dan met name de cockpit is wel voor extra vulling geschikt).

Meteen mijn eerste ervaring met de verf van vallejo, wat overigens ook helemaal top is.

Cees
Cees Regeling

Berichtby erik.keizer » 20-01-12 21:10

Cees Regeling schreef:-De spandraden en antennedraad (EZ-line) echt super spul, het is een soort elastiek maar dan zwart en heel dun, uiteraard kun je dit ook doen met visdraad of een ander geschikt materiaal. Kijk maar eens op de volgende link voor info, je vind het ook op e-bay. Is niet erg duur en de aanschafprijs meer dan waard!

http://www.bobeshobbyhouse.com/ezl.html

Dat is een goeie tip! Altijd een gekl%^* met die draden, ik was al blij dat ik ze bij de P40 niet hoefde te gebruiken maar dit biedt perspectieven. Het ziet er trouwens op jouw model beter uit dan op het model van hun website. Heb je de 0.03 gebruikt?

Cees Regeling schreef:
Meteen mijn eerste ervaring met de verf van vallejo, wat overigens ook helemaal top is.

Cees

Daar ben ik idd ook erg tevreden over. Alleen het uitzoeken van de juiste kleuren vind ik een drama. Je ziet geen kleuren op de potjes, de nummering is een doolhof en de gedrukte kleurenkaart is niet geweldig. Ik heb al een paar keer net de verkeerde kleuren gekocht dus heb ik nu maar de handgeverfde kleurenwaaier besteld. Wel duur maar ik hoop dat ik minder vaak mis grijp.

E
erik.keizer

Berichtby Cees Regeling » 21-01-12 10:59

Hallo Erik,

Ja inderdaad, wat je ook gebruikt het is allemaal net niet wat je eigenlijk wil. Alhoewel ik ook wel modellen heb gezien die helemaal met dun koperdraad bespannen waren en dat zag er ook helemaal geweldig uit. Waarschijnlijk zijn die bouwers daar een stuk kundiger in dan mij.....

Maar de EZ-line werkt echt heel makkelijk, je neemt een stukje wat (veel) te kort is en je kunt het bijna oneindig rekken. Het lijmt heel goed met superlijm. Op die manier staat het altijd mooi strak. Ik heb beide diktes op e-bay gekocht. Om het te proberen heb ik een pakketje gekocht met daarin twee kleine kaartjes (van iedere dikte) op ieder kaartje zit iets van een meter? lengte als ik het goed heb. Nu ik het gebruikt heb heb ik meteen spijt dat ik niet direct een rolletje gekocht heb. Maar goed...een volgende keer doe ik dat in ieder geval.

Op de arado heb ik de dunne gebruikt.

Ja wat je noemt over de vallejo verf is helemaal waar! Hun nummers en systeem daarin is een beetje een ratjetoe. Ik trof de Nederlandse importeur op een beurs en die heeft me geholpen, maar ook hij had de nodige moeite met uitzoeken.

Wat is die hand geschilderde kleurenwaaier? en wat kost die dan?

Groeten Cees
Cees Regeling

Berichtby erik.keizer » 21-01-12 12:40

erik.keizer

Berichtby Cees Regeling » 21-01-12 20:16

.............zo.....kolere....ik was ff van mijn stoel gedonderd...

Lijkt me wel een goede manier om hun kleuren uit elkaar te houden maar om daar nu €45 tegenaan te gooien....ik wacht wel even, laat me maar eens horen als je hem hebt hoe het eruit ziet en of ie nuttig is als je wilt.

Groeten

Cees
Cees Regeling

Return to In aanbouw....