Welcome
Welkom bij het forum van IPMS Nederland, de vereniging voor Plastic Modelbouw. Kijk voor de website op www.ipms.nl

U kijkt nu als gast, REGISTREER als forumdeelnemer (member) als u mee wilt discussieren. Let op de voorwaarden. Als u lid bent, klik dan op INLOGGEN.

Pander Postjager van Execuform

Modelbouw in het algemeen over ALLE modelbouw onderwerpen

Re: Pander Postjager van Execuform

Berichtby Mario Wens » 31-12-11 0:00

rob hamann schreef:Heb je bij je prijsberekening ook de money transfer kosten meegenomen? Die lopen ook aardig op.

Dat valt heel erg mee, als je een Amerikaanse vriend een binnenlandse money order laat versturen! Bovendien kreeg ik $16.00 refund van Mike omdat hij de vier kits goedkoper kon versturen dan wat hij oorspronkelijk dacht. Ook met de douane erbij valt dat weer mee.

Mario
Mario Wens

Berichtby Mario Wens » 13-01-12 15:04

Net uitgerekend, en met alle kosten bij elkaar kom ik op €32,05 per kit. Dat was dus de moeite waard!
Mario Wens

Berichtby robdebie » 07-03-12 22:42

Eind februari (2012) sprak ik Erwin Stam nog een keer over het onderwerp Postjager. Hij wist te vertellen dat een andere partij (namen werden niet genoemd) bezig is met een resin 1/72 Postjager.

De set die Erwin in gedachte had (Execuform vacform plus resin Khee-Kha motoren, witmetalen SAC landingsgestel en decals) zou ook zodanig duur worden dat de resin kit goedkoper zou zijn. Reden genoeg om het vacform plan in de koelkast te zetten.

Kortom: als je haast hebt moet je zelf een Execuform vac bestellen in de VS en veel zelf doen, als je geduld hebt kun je wachten op de veel completere resin Postjager. Mogelijk is dit model al op de eerstvolgende ESM beschikbaar!

Rob
robdebie

Berichtby robdebie » 20-03-12 23:02

Toen ik van de Execuform Postjager hoorde, heb ik vele uren gestudeerd op de markings en de kleuren daarvan. Aan de hand van vijf foto's is nu vast te stellen welke kleuren het zijn geweest, en daarvan heb ik een webpagina gemaakt voor geinteresseerden:

http://robdebie.home.xs4all.nl/models/p ... colors.htm

Mijn conclusie is dat alle markings oranje / oranje-rood zijn geweest, met uitzondering van de toevoegingen voor de London-Melbourne race. Als iemand gaten in de analyse kan schieten hoor ik het graag.

'Gabriel Stern', bekend van Aircraft Resource Center, heeft een Execuform Postjager gebouwd:

http://wingsofintent.blogspot.com/2011/ ... jager.html

Hij is tot dezelfde conclusie vwb de oranje of oranje-rode registraties gekomen, maar heeft de onderkant en het Panderlogo zwart gemaakt.

Rob
robdebie

Berichtby Hans Groenia » 26-03-12 19:56

Voor iedereen die belangstelling heeft voor dit vliegtuig.

Op modelbrouwers is een bouwverslag te volgen http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/view ... 46&t=35790
Hans Groenia

Previous

Return to Modelbouw