Welcome
Welkom bij het forum van IPMS Nederland, de vereniging voor Plastic Modelbouw. Kijk voor de website op www.ipms.nl

U kijkt nu als gast, REGISTREER als forumdeelnemer (member) als u mee wilt discussieren. Let op de voorwaarden. Als u lid bent, klik dan op INLOGGEN.

Over je zelf

Alles buiten IPMS en modelbouw om (bijvoorbeeld evenementen etc)

Re: Over je zelf

Berichtby Cees Regeling » 15-02-12 20:03

Nou heb ik toch best al wel veel tijd op dit forum doorgebracht, maar dit draadje had ik echt nog niet gezien.....

Ik sluit me graag bij Erik aan en help het draadje mee om in aandacht te doen stijgen.

Naam: Cees Regeling

Leeftijd: 42 (maar liegende maak ik daar graag 28 van...)

Werk: Technisch Adviseur in muur / gevelherstel

IPMS lid: ja, sinds 1990 met een pauze van een jaar geloof ik

Modelbouw voorkeur: over het algemeen 1/72 WOII, het allerliefste oud airfix, matchbox etc. maar ik maak ook geregeld een uitstap naar grotere schaal en andere onderwerpen.

Modelbouw afkeer: eigenlijk heb ik die niet, als ik iets moet invullen dan komt plamuren en schuren naar voren.

Favoriete model dat je hebt gebouwd: qua bouwplezier is dat de (heel slecht passende) airfix 1/72 Lynx. Maar ik ben ook erg blij met mijn resultaten met de Arado in 1/72 van Revell (oud heller?)

Model dat je de meeste grijze haren heeft bezorgd: goed bekeken krijg ik bij elk model wel een paar erbij, maar ik vind dat echt bij het bouwen horen, gelukkig ben ik al wat kalende...dus het valt straks niet meer zo op!!

Zo...ik geef het draadje weer door aan de volgende !
Cees Regeling

Berichtby Frido » 15-02-12 21:52

Goed idee om deze een zet naar boven te geven, had hem nog nooit gezien.

Naam: Frido

Leeftijd: 44

Werk: account manager op een reclamebureau

IPMS-lid: geen flauw idee hoe lang, vorige eeuw ergens...?

Model voorkeur: marineschepen, bij voorkeur Japans, oud en modern. Verder figuren en AFV.

Model afkeer: Iedere keer weer bootjes en vliegtuigen maken voor op de schepen :|

Favoriete model: eigenlijk geldt dat voor ieder model dat ik heb, voltooid of nog in de doos. Recent heb ik Pitroads 1/700 Japanse torpedo kruiser Kitakami en Hasegawa's 1/700 vliegkampschip Shōhō voltooid welke allebei erg leuk waren om te maken.

Grijze haren model: Kobo Hiryu Japanse bevoorradingsschip Ashizuri, de romp leek meer op een blok klei met gaten waar eigenlijk niets meer van te maken was. Gelukkig heb ik recent de veel betere versie van Niko Models op de kop getikt :D
Frido

Berichtby Henk de Jong » 17-02-12 15:40

Leuk draadje! zo lees je nog eens iets over je mede clubleden. Mijn bijdrage:

Naam: Henk de Jong

Leeftijd: 57

Werk: relatie- en gezinstherapeut

IPMS lid sinds: ik geloof 1999 toen ik de plastichobby weer oppakte. Was daarvoor tot pakweg 1971 met plasticbouw bezig, maar toen was er nog geen IPMS...

Modelvoorkeur: in plastic: geallieerde vliegtuigen uit WO II, schaal 1/72. Veel plezier in deelname aan beurzen en de NMM. Daarnaast lijnbestuurde en vrij vliegende vliegtuigmodellen in houtbouw.

Modelbouwafkeur: helikopters doen me helemaal niets!

Favoriete model: de nieuwe Revell B-17G die ik als recensiemodel heb mogen bouwen.

Grijze haren model: gezien mijn haardos moeten dat er vele geweest zijn, maar de ergste was de Blackburn Skua van Octopus. Het beste wat je van dit kreng kunt zeggen dat je HEEL VEEL plastic voor je geld krijgt. Alleen moet je het meeste er weer afschuren, schrapen en wat dies meer zij voordat de boel past!
Plakken jongens!
Henk de Jong

Berichtby NicoTeunissen » 01-03-12 21:51

Naam: Nico Teunissen

Leeftijd: 40

Werk: Arbeidstrainer

IPMS lid: ja, sinds 1986 met een pauze eind jaren '90

Modelbouw voorkeur: over het algemeen WO I schaal 1/48 maar sinds Wingnut Wings ook 1/32, verder bouw ik 1/72 Spaanse Burgeroorlog en ook wel wat W.O. 2, interbellum. Nederlandse luchtmacht ben ik ook niet vies van!

Modelbouw afkeer: Airbrushen (doe ik dan ook niet)

Favoriete model dat je hebt gebouwd: mmh, tsja eigenlijk staat mijn huidige project wel erg hoog genoteerd. Wingnut Wings' Rupler CIV, wat een prachtkit, recensie model voor het IPMS :-) .

Model dat je de meeste grijze haren heeft bezorgd: Geromy's Fokker CX 1/48.

Groetjes, Nico
Een bouwdoos is sneller gekocht dan gebouwd
NicoTeunissen

Berichtby Gerald Jonker » 20-03-12 13:37

Ik zal mij ook even voorstellen

Naam: Gerald Jonker

Werk: was internationaal vrachtwagen chauffeur, nu volledig afgekeurd, oorzaak onbekende spier/zenuwziekte.

IPMS lid: ja, sinds 2008

Modelbouw voorkeur: vliegtuigen WO II en moderne militaire luchtvaart, en soms plak er een bootje tussendoor.

Modelbouw afkeer: schuren

Favoriete model dat je hebt gebouwd: HMS Illustrious 1:350 van Airfix.

Model dat je de meeste grijze haren heeft bezorgd: Fokker F-27 Friendship (militaire uitvoering), 1/72 Airfix, paste in eerste instantie voor geen meter, maar toch uiteindelijk een toonbaar model van weten te maken.

Groeten, Gerald
Gerald Jonker

Berichtby han krol » 15-04-12 16:08

Naam: Han Krol

Leeftijd: alweer 53 jaar

Werk: Produktie medewerker/Stoffeerder bij Eastborn/Hilding Anders Slaapsystemen

IPMS lid: Ja, sinds 1977

Modelbouwvoorkeur: Vliegtuigen wat ik leuk vind in de schalen 1/72, 1/48 & 1/144. Bij voorkeur Sabre, Super Sabres, P-47 Thunderbolts & P-51D Mustangs.Maar het maakt mij niet zoveel uit

Modelbouwafkeer: Schuren en plamuren. Aarrghhhhh en het afplakken van de cockpitkapjes. Jakkes.

Favourite Model: P-51D Mustang 1/48 oude Monogram-Nwe Revell doos.

Grijze haren model: Nu, ik ben zelf al grijs,dus ..... Nee, de Polikarpov I-153 van Heller.... Veel plamuur en scratchbuilding.
han krol

Berichtby hans weijand » 22-04-12 13:42

Naam: Hans Weijand

Leeftijd: 45 jaar

Werk: Tekenaar bij USG Innotiv

IPMS lid: Ja, sinds 1996

Modelbouwvoorkeur: Vliegtuigen die ik mooi vind in de schalen 1/72, 1/48 & 1/32. Favoriete periodes zijn jaren 30 t/m jaren jaren 50.

Modelbouwafkeer: Schilderwerk. Het resultaat valt meestal mee.

Favoriete Model: De Grumman Wildcat van Tamiya (zonder putty gebouwd) en de Frances van Hasegawa. Verder nog diverse bouwdozen van Accurate Miniatures, Tamiya en Hasegawa die ik nog niet gebouwd heb.

Grijze haren model: North American AJ Savage van Mach2. Die was heel erg en is op een gegeven moment onderaan een stapel beland. Gelukkig heb ik 'm een jaar of 4 terug
verkocht aan iemand op de Start.
hans weijand

Berichtby wim hoogendoorn » 22-04-12 20:05

Naam: Wim Hoogendoorn

Leeftijd: Ik ben 40 jaar

Werk: Revisie monteur van industriële aandrijf lijnen van o.a. mobiele kranen haven kranen en heftruck bij de firma AVM Industrial parts nederland BV

IPMS lid: ja 2 jaar geleden opnieuw lid geworden (na een kleine pauze van 15 jaar) ;-)

Modelbouw voorkeur: civiele voertuigen 1:24/1:25 ( vrachtwagens personen auto's brandweerwagens ) 1:87 mobiele kranen ( kibri)

Modelbouw afkeer: plamuren schuren en afplakken

Favoriete model dat je hebt gebouwd: Revell schlingmann LF 20/16 1:24 brandweer wagen

En tenslotte,

Model dat je de meeste grijze haren heeft bezorgd: Revell rosenbauer GFLF SIMBA 8x8 crash tender 1:24 ( vliegveld brandweerwagen ) de passing was dramatisch slecht dus veel werk aan gehad om het enigszins toonbaar te krijgen.
Wim Hoogendoorn
Capelle a/d ijssel
wim hoogendoorn

Berichtby Remmert » 11-05-12 7:41

Naam: Remmert de Bruin

Leeftijd: Bouwjaar 1967, bijna 45

Werk: Fulltime nachtportier in een hotel, en parttime werkzaam in een slijterij, andere leuke hobby wijn en whisky namelijk.

IPMS lid: sinds 98 geloof ik, nummer 98015, en lid van een franse vereniging Association Fighters.

Modelbouw voorkeur: WWII in 1/48 en na-oorlogse jets, ga zo even naar de Luchtvaaarthobbyshop om 3 F-86 K´s tee gaan halen.

Modelbouw afkeer: heb ik eigenlijk niet, wel te weinig tijd om te bouwen.

Favoriete model dat je hebt gebouwd: P-40 E van Hasegawa.

Model dat je de meeste grijze haren heeft bezorgd: was op mijn 18e al grijs. :lol:

Heel veel bouw plaisir aan allen.

Remmert
Remmert

Previous

Return to Overige onderwerpen