Welcome
Welkom bij het forum van IPMS Nederland, de vereniging voor Plastic Modelbouw. Kijk voor de website op www.ipms.nl

U kijkt nu als gast, REGISTREER als forumdeelnemer (member) als u mee wilt discussieren. Let op de voorwaarden. Als u lid bent, klik dan op INLOGGEN.

Minicraft L-21 Super Cub 1:48

Laat hier je modellen in aanbouw zien.

Re: Minicraft L-21 Super Cub 1:48

Berichtby paul patist » 11-07-11 9:47

Dat is 'm dan geworden....Niet helemaal perfect, maar ik heb er (mede gezien nostalgische herinneringen) er ontzettend veel plezier aan gehad ! 8)

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

paul patist

Berichtby paul patist » 18-07-11 12:29

Nog eentje...Met dank aan Rob van Oosterzee m.b.t. decals ! :D

Afbeelding

paul patist

Berichtby Rob van Oosterzee » 18-07-11 18:48

Hoi Paul,

Ziet er heel mooi uit, zeker als het jouw eerste model is na lange tijd.
Ik zou je alleen willen aanraden om wat transparante matlak op de wielen aan te brengen, ze glimmen een beetje onrealistisch, verder ziet alles er prima uit. Ben benieuwd naar jouw volgende project, de Beaver? Wordt een lastige klus vanwege de transparante romp en nogal wat onregelmatigheden van de Hobbycraft kit, zie mijn bouwverslag in de MIP.
Rob van Oosterzee

Berichtby paul patist » 19-07-11 11:29

Hoi Rob,

Het waren al twee gemengde matte lakken op de wielen, maar ik gooi er nog wel even een kwastje matt varnish tegenaan...
Het volgende model zal waarschijnlijk wel de Beaver gaan worden, moet deze eerst nog voor niet al teveel aanschaffen. Welke MIP was dat?

Gr.

Paul
paul patist

Berichtby Rob van Oosterzee » 19-07-11 20:28

Hoi Paul
Dat was MIP 2007 nr. 3.
Als je dat nummer niet hebt, wil ik het artikel wel voor jou scannen als je zover bent.
De Beaverkit van Hobbycraft schaal 1/48 is al lang uit productie, dus voor een prikje kun je hem niet meer krijgen, vrees ik.
Er staan er momenteel 2 te koop op eBay voor ca. 27 en 29 dollar plus 15 dollar porto, lijkt me wel redelijk voor een schaars model.
Rob van Oosterzee

Berichtby paul patist » 20-07-11 17:24

Hoi Rob,

Dankjewel ! Het blijft kicken om een L-21 te bouwen, zeker gezien het feit dat ik toentertijd als scholier elke gelegenheid pakte om deze kisten en Beavers & Alouettes te zien op de strip van Ermelo, met als hoogtepunt een MLD deployment met de de Agusta Bells....
Overigens ben ik in contact met een voormalig 300 SQN waarnemer, die ook op de R-162 gevlogen heeft en ook hij is zeer content met mijn model !

Groetjes,

Paul
paul patist

Berichtby paul patist » 30-07-11 14:00

Vandaag toch nog iets gewijzigd en wel dunnere antennes geplaatst....De spandraden aan de stabilo's blijven iets te dik, maar ik ga hier niet verder aan prutsen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

paul patist

Berichtby Rob Landsbergen » 16-12-11 0:23

Ziet er heel fraai uit Paul! En ach, die kleine onvolkomenheden die je als bouwer wel weet te zitten ziet de gemiddelde toeschouwer toch niet...

Ik heb wel een paar vragen. Welke tint groen had het interieur van deze kisten? En gold dat ook voor de L-18's, zowel in het trainer yellow-schema als in het latere camouflageschema?

Groeten,

Rob
Rob Landsbergen

Berichtby paul patist » 16-12-11 6:43

Rob,

Dankjewel ! Voor het interieur van de gecamoufleerde Cubs hierbij een foto. Voor wat betreft de trainer yellow uitvoeringen heb ik geen info...Hopelijk je er iets aan.

Groeten,
Paul

Afbeelding

paul patist

Berichtby Rob Landsbergen » 28-12-11 15:46

Paul,

dank voor de foto. Dat ziet er uit als Light Interior Green.

Ik denk dat je in alle redelijkheid kunt aannemen dat vanuit de fabriek alle kisten standaard met deze kleur in het interieur werden uitgevoerd. Uniformiteit is immers kostenbesparend en de buitenkleur van vliegtuigen is ook vaak wat "modegevoelig". Trainers zijn daar een mooi voorbeeld van. Die zijn aluminiumkleurig (met day-glo banden om romp en vleugels) , geel en gecamoufleerd geweest. En de RAF heeft zijn leskisten alweer een tijdje in het zwart rondvliegen.

Dus ik durf de weddenschap wel aan dat ook de gele L-18s een lichtgroen interieur hadden. Kan ik binnenkort die Revell-doos eens gaan openmaken!

Groeten,

Rob
Rob Landsbergen

Previous

Return to In aanbouw....