Welcome
Welkom bij het forum van IPMS Nederland, de vereniging voor Plastic Modelbouw. Kijk voor de website op www.ipms.nl

U kijkt nu als gast, REGISTREER als forumdeelnemer (member) als u mee wilt discussieren. Let op de voorwaarden. Als u lid bent, klik dan op INLOGGEN.

Lincoln 'gangbusters' 1927

Modelbouw in het algemeen over ALLE modelbouw onderwerpen

Lincoln 'gangbusters' 1927

Berichtby bbrus » 26-01-12 22:37

Onlangs de Lincoln 1927 gebouwd, de 'gangbusters' versie, met gangster, gangsterliefje, de vioolkist met de nodige wapens, kratjes met wiskey et cetera. Leuke doos om te bouwen, diverse bewegende onderdelen, een handleiding met alle onderdelen met nummertjes... maar op de gietframes geen nummertje te vinden! Alles heeft z'n plek gekregen, maar één onderdeel kan ik niet plaatsen, en dat is dit:
speld_bewerkt-1.jpg
speld_bewerkt-1.jpg (18.25 KiB) 138 keer bekeken

Het ziet er uit als een soort decoratieve speld, ongeveer 1,5 cm lang, en zou een versiersel kunnen zijn, ware het niet dat alle gaatjes gevuld zijn met knopjes en zo. Op de motorkap hoort het ook niet, daar staat de windhond.
Dacht eerst dat het mogelijk op het stuur moest komen (handgas of schakeling), maar daar is het net te groot voor. Wie weet waar dit thuis hoort?
Een fotootje van de Lincoln doe ik hier ook bij:
Lincoln klein_bewerkt-1.jpg
Lincoln klein_bewerkt-1.jpg (29.79 KiB) 138 keer bekeken

Graag je reactie!
Ben
bbrus

Re: Lincoln 'gangbusters' 1927

Berichtby erik.keizer » 29-01-12 15:25

Hoi Ben,

Interessante serie modellen, ik kende ze nog niet. Jammer dat de foto's niet zo scherp zijn, misschien kun je daar nog iets aan doen?

Het onderdeel komt me niet bekend voor. Weet je zeker dat het er bij hoort? Op deze site staan alle dozen en ook de gietramen getoond. Als je door de 17 foto's bladert (op next klikken tot je bij jouw versie komt), zie je het onderdeel dan ergens? Zo niet, dan hoort het waarschijnlijk niet in de doos thuis. Als je het wel herkent, kun je dan aanwijzen welk onderdeel je precies bedoelt?

http://public.fotki.com/DWDarby/model_cars/vintage_model_kits/mpc-gangbusters-lin/dscf4041.html#media

Grtn,
Erik
erik.keizer

Berichtby bbrus » 01-02-12 22:05

Leuk die link met die foto's! M.b.t. de 'speld': die is op foto 11 te vinden, het rechter chrome frame, in het hokje rechts onder. Daar zit ook de V vormige stangen voor de radiator, de messen, en een politieschijnwerper (niet gemonteerd). Je kon het model namelijk ook als een politiewagen uitrusten. Heb gekozen voor de gangsterversie, maar dan zonder kapotgeschoten radiator en voorruit.
Ik had de foto's erg verkleind, zal ze hier groter plaatsen, hoewel die 'speld' wel een erg klein onderdeel blijft.
De speld:
speld_bewerkt-2.jpg
speld_bewerkt-2.jpg (156.44 KiB) 98 keer bekeken

En de Lincoln (de golfclubs steken aan de andere kant uit het luikje, en in het bakje ligt de vioolkoffer met allerlei wapentuig, maar die zie je niet)
Lincoln klein_bewerkt-2.jpg
Lincoln klein_bewerkt-2.jpg (244.73 KiB) 98 keer bekeken

In de preview worden de afbeeldingen wel erg groot... weet iemand wat ongeveer de afbeeldingsgrootte moet zijn om een redelijk grote foto te plaatsen zonder te hoeven scrollen?
bbrus

Berichtby erik.keizer » 01-02-12 23:48

Nou, ik geef het op hoor. Ik zou het echt niet weten wat het voor onderdeel is.

Dat met die grote foto's weet ik helaas ook niet. Ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit hoe het het beste werkt. Ik heb we al gemerkt dat het uit maakt naar welke site je linkt. Bij mij maakt het nogal verschil of ik via Photobucket of via Facebook werk. Na wat instellingen veranderen op Photobucket heb ik nu redelijke plaatjes maar hoe het bijvoorbeeld op Facebook werkt om foto-groottes te veranderen weet ik niet.

Misschien dat een moderator meer kan vertellen.

In elk geval bedankt voor de grotere foto's. Het model ziet er goed uit.

E
erik.keizer

Return to Modelbouw