Welcome
Welkom bij het forum van IPMS Nederland, de vereniging voor Plastic Modelbouw. Kijk voor de website op www.ipms.nl

U kijkt nu als gast, REGISTREER als forumdeelnemer (member) als u mee wilt discussieren. Let op de voorwaarden. Als u lid bent, klik dan op INLOGGEN.

IPMS Nederland NIEUWE WEBSITE

recensie aanbod, mededelingen, discussies en wetenswaardigheden IPMS Nederland

Re: IPMS Nederland NIEUWE WEBSITE

Berichtby meindert de vreeze » 22-01-12 12:29

Er wordt nog gewerkt aan de diepere onderliggende pagina's van de website, zoals de Tips. Het kan dus gebeuren dat ze nog niet getoond worden.
meindert de vreeze

Berichtby robdebie » 06-02-12 21:50

Er is iets wat ik ernstig mis van de oude website: een datum bij elke update. De titels van de updates zijn zo algemeen, dat ik echt niet meer weet of ik dat bij een vorig bezoek al gezien heb. Met als resultaat dat ik de updates niet meer bekijk, en daarmee de site nauwelijks gebruik. Ben ik daar de enige in?

Rob
robdebie

Berichtby Jurgen Schot » 07-02-12 12:01

Ik weet niet of het prioriteit heeft (denk van niet ;)), maar de website is niet iPad (en dus waarschijnlijk niet-iOS) proof. Main menu buttons werken niet / zijn niet aanklikbaar.

Gr,

Jurrie
Jurgen Schot

Berichtby forummaster » 12-02-12 8:51

het probleem is dat veel fabrikanten voor draagbare apparaten andere standaarden gebruiken. Er is zelfs een nieuw bedrijf opgezet in Nederland die top omzetten draait omdat ze honderden conversies doen voor dergelijke apparaten over de hele wereld. maar dat kost geld....

Waar we nog wel aan denken is om onderin de home pagina een "ouderwetse set" linkjes te zetten die je in ieder geval naar de hoofdstruktuur laten navigeren.
groet,
Meindert de Vreeze , IPMS forummaster
forummaster
Site Admin

Berichtby forummaster » 12-02-12 8:56

robdebie schreef:Er is iets wat ik ernstig mis van de oude website: een datum bij elke update. De titels van de updates zijn zo algemeen, dat ik echt niet meer weet of ik dat bij een vorig bezoek al gezien heb. Met als resultaat dat ik de updates niet meer bekijk, en daarmee de site nauwelijks gebruik. Ben ik daar de enige in?

Rob

=========
we hebben de data er uitgelaten omdat het anders erg druyk wordt met tekst. Mochten er meer mensen zijn die een update datum, op een webpagina, missen laat dat weten. is zo weer terug.
groet,
Meindert de Vreeze
IPMS webmaster
forummaster
Site Admin

Berichtby Jurgen Schot » 15-02-12 10:29

forummaster schreef:het probleem is dat veel fabrikanten voor draagbare apparaten andere standaarden gebruiken. Er is zelfs een nieuw bedrijf opgezet in Nederland die top omzetten draait omdat ze honderden conversies doen voor dergelijke apparaten over de hele wereld. maar dat kost geld....

Waar we nog wel aan denken is om onderin de home pagina een "ouderwetse set" linkjes te zetten die je in ieder geval naar de hoofdstruktuur laten navigeren.
groet,
Meindert de Vreeze , IPMS forummaster

Hi Meindert,

De conversies die je noemt zijn waarschijnlijk voor apps of echt mobiele varianten van websites (dat is zeer populair en wordt inderdaad veel gevraagd).

De iPad webbrowser = Safari = zelfde Safari als op Mac of Windows PC. Bovendien is de resolutie vaak gelijk aan of hoger dan de minimum resolutie die men gebruikt bij webontwikkeling. Maar dan nog, als de resolutie te laag is werkt de website nog gewoon, dit gaat om functionaliteit van de website (m.a.w. is niet bruikbaar). Ik heb voor de zekerheid even gekeken op een Windows PC, daar zijn ook soortgelijke problemen met Safari alsook Opera (echter: die heeft zo'n klein marktaandeel, die laatste zou ik in de testen niet meenemen).

Ik zou in ieder geval testen op IE8/9, Firefox (laatste versie), Chrome (laatste versie) en Safari (laatste versie, vanwege groei aan MAC en iPad gebruikers). Hoe het met Android apparaten zit weet ik overigens niet precies, maar die hebben ook een standaard browser.

Ik weet uit eigen ervaring dat deze incompabiliteit heel irritant is en een groot deel van het ontwikkel/testwerk veroorzaakt. Super vervelend! Gelukkig worden standaarden steeds meer naar elkaar toe getrokken, dus hopelijk hebben we hier minder en minder last van in de toekomst.

Overigens, voor de duidelijkheid: voor nu zou ik het gewoon zo laten...het kost gewoon teveel tijd om dit allemaal zodanig neer te zetten.

Groetjes,

Jurrie
Jurgen Schot

Berichtby forummaster » 13-05-12 10:12

de oplettende bezoeker van de IPMS website heeft gezien dat voor de navigatie er een eenvoudig "tablet" menu is neergezet. Hiermee kun je normaal gesproken navigeren op de site, al zal niet alle functionaliteit 100% werken. Een compromis zeg maar tussen hoeveelheid werk, kosten e.d voor al di verschillende mobiele devices.
M. de Vreeze
IPMS Nederland Forummaster
forummaster
Site Admin

Previous

Return to IPMS Specifiek