Welcome
Welkom bij het forum van IPMS Nederland, de vereniging voor Plastic Modelbouw. Kijk voor de website op www.ipms.nl

U kijkt nu als gast, REGISTREER als forumdeelnemer (member) als u mee wilt discussieren. Let op de voorwaarden. Als u lid bent, klik dan op INLOGGEN.

Hobbycraft DHC-2 Beaver 1:48

Laat hier je modellen in aanbouw zien.

Hobbycraft DHC-2 Beaver 1:48

Berichtby paul patist » 06-09-11 19:41

Hallo,

Vandaag kwam deze na een recordvlucht binnen !
Wat het eerste opviel is dat de stijl tussen de voorruit en de cockpitdeuren nogal breed is uitgevallen...

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

paul patist

Re: Hobbycraft DHC-2 Beaver 1:48

Berichtby meindert de vreeze » 07-09-11 9:45

wat ik wel grappig vind is de transparante romp... dat weet je zeker dat het glaswerk 'past"want immers het is een deel.

groet, Meindert
meindert de vreeze

Berichtby paul patist » 07-09-11 16:55

Het verschil is hier duidelijk te zien.

Afbeelding

Afbeelding

paul patist

Berichtby Arjan Ouwendijk » 08-09-11 11:37

Hoi Paul,

Toch altijd weer een leuke kist, die Beaver.
Het probleem met die dikke stijl zit 'm dus volgens de foto's in de voorruit die te ver naar voren staat......bij het model staat de bovenste hoek van de voorruit direct voor de leading edge van de vleugel terwijl hij er in werkelijkheid dus verder naar achter ligt en onder die leading edge.....de voorruit moet dus meer richting die voorstijl gebracht worden waarmee je dus ook gelijk de romp bovenop de vleugel moet gaan aanpakken.
Hier zie je dus ook direct het nadeel van de clear gegoten rompdelen.....corrigeren wordt nu lastig zonder dat je het blijft zien.
als je dus echt wilt dat dit gecorrigeerd wordt is dit een aardige klus denk ik.....maar ja, dat moet je dan wel willen.
Je kunt het ook zo laten en ik denk niet dat er veel mensen zijn die het verschil zien.

Gr. Arjan
Arjan Ouwendijk

Berichtby paul patist » 08-09-11 15:15

Hoi Arjan,

Dank voor je reactie. 'ns kijken of er nog andere Beaverbouwers een mening hebben !

Gr.

Paul
paul patist

Berichtby martijn de wit » 08-09-11 16:38

Hoi Paul,
Nieuwsgierig geworden naar deze klus heb ik even naar mijn eigen Beaver gekeken (die uiteraard nog in de doos zit...), en die vergeleken met foto's. De hoek van de voorruiten is niet helemaal goed op de kit, maar dat valt niet heel erg op. Waarschijnlijk heeft Hobbycraft daardoor de dikte van de stijl niet helemaal goed gekregen. Gelukkig is de rand tussen de ruit en de stijl niet heel erg diep, zodat je deze met een fijne platte vijl weg kunt schuren. Daarna met een nagelpolijstblok in 3 diktes de boel gladgemaakt en gepolijst, zodat ik nu de stijl net zo dik kan maken als ik zelf wil.
Succes en groet,
Martijn
Attachments
DSCF9774.JPG
DSCF9774.JPG (1.91 MiB) 440 keer bekeken
martijn de wit

Berichtby paul patist » 08-09-11 18:02

Hoi Martijn,

Geweldig idee, waar ik ook al aan had zitten te denken. Inderdaad een goede oplossing ! Die van mij zit ook nog in de doos. Een ander geval zijn de (ontbrekende) cockpitramen bovenop de romp, maar daar komen we ook wel uit !

Gr.

Paul
paul patist

Berichtby martijn de wit » 08-09-11 19:15

Tsja, dat is nu juist weer het voordeel van een doorzichtige romp. Je kunt ruiten maken waar je wilt... Ik ben van plan (ooit) een Beaver op floats te bouwen van Seaplane Tours. Hebben we een paar jaar geleden een rondvlucht over San Francisco mee gemaakt. Die heeft extra ruiten achter de cargo door. Is natuurlijk totaal historisch onverantwoord, maar ja, je wilt wel eens wat...
Succes,
Martijn
martijn de wit

Berichtby paul patist » 09-09-11 10:31

Jij ook succes met je Beaver en laat het resultaat zien !
Waar ik nog naar op zoek ben is een goede foto van de bovenzijde van de romp i.v.m. de ramen...

Gr.

Paul
paul patist

Berichtby paul patist » 09-09-11 15:06

Het alleen al door de doos gaan geeft al de nodige voorpret ! Oók de ronde zijraampjes moeten nog geregeld worden èn blijken de cockpitdeuren te ver naar beneden door te lopen...
MIP 3-2007 heb ik helaas niet, wel via de Kopie Service besteld doch nog geen reactie binnen. Een andere recensie heb ik wel van Scott Van Aken :
http://modelingmadness.com/scotts/viet/dhc2.htm
Hij heeft de Beaver zo uit de doos gebouwd en kwam toch ook een paar dingetjes tegen.
Het model is gefabriceerd en China en blijkbaar neemt men het daar niet zo nauw....

Paul
paul patist

Next

Return to In aanbouw....