Ik had weer eens zin om iets aan de garage te doen en misschien is het wel aardig als ik dat hier eens beschrijf. Er stonden nog 4 steunpalen (of hoe die dingen maar heten) op de verlanglijst. Deze telescopische palen worden onder een auto op de hefbrug gezet zodat als de hefbrug zakt de wielen van de auto van de hefbrug getild worden.
Deze dus:

Na het schetsen van de maten heb ik uit Evergreen 2mm rond en 1mm vierkant de losse onderdelen gesneden en op een tekening vastgelijmd om de hoeken goed te krijgen:

Voor dit soort klein werk hecht ik meestal de onderdeeltjes met heel weinig UHU plastic lijm aan elkaar, net genoeg zodat ze aan elkaar kleven. Daarna ga ik er een fijn kwastje met Humbrol Liquid Poly overheen om het goed vast te zetten (het plaatje er onder is 0,5 mm en dient om de vierkante stripjes in het midden van het ronde staafje te krijgen):

Na deze heb ik ook nog de versie met de ronde poten gemaakt. Ronde poten zijn van 1mm messing staf, gelijmd met secondenlijm. Na het plakken ziet het er dan zo uit:

Op het witte plastic is niet heel goed te zien of er geen beschadigingen of lijmvlekken op de modelletjes zitten. Daarom gebruik ik graag een grijze grondlaag. Ik gebruik soms gewoon mat grijze verf maar de spuitbus met grijze Surface Primer van Tamiya bevalt me heel goed. Ook die in een potje vind ik heel goed bruikbaar, bijvoorbeeld om kleine kieren te vullen. De steunen na de primer:

Tenslotte heb ik de steunen geverfd en wat diepte aangebracht met wash en drybrushen. Verder heb ik toch maar besloten om één van de steunen in een hogere stand te zetten met een 1,8mm Evergreen ronde strip. De "kettinkjes" aan de steekpennen zijn trouwens twee in elkaar gedraaide stukken getrokken sprue. Op de foto zijn de liggende steunen alleen nog in de basiskleur geverfd.
De zwarte steunen:
Basiskleur mat zwart, Humbrol 33
Drybrushen met Humbrol 32 (donkergrijs) en Humbrol 140 (middelgrijs)
Aflakken met Vallejo zijdeglans en weer drybrushen
De steun aan de bovenkant met Humbrol Metalcote polished steel 27003
De steekpen Humbrol 56, aluminium en 11 chrome
Wash met bruine plakkaatverf
De oranje steunen:
Basiskleur glans oranje, Humbrol 18
Afgelakt met Vallejo zijdeglans.
Wash met zwarte olieverf en bruine plakkaatverf
De uitstekend buis heeft H33 als basiskleur en is gedrybrushed met Metalcote polished steel.

E