Welcome
Welkom bij het forum van IPMS Nederland, de vereniging voor Plastic Modelbouw. Kijk voor de website op www.ipms.nl

U kijkt nu als gast, REGISTREER als forumdeelnemer (member) als u mee wilt discussieren. Let op de voorwaarden. Als u lid bent, klik dan op INLOGGEN.

Ferrari F430 Spider

Laat hier je modellen in aanbouw zien.

Ferrari F430 Spider

Berichtby Bart Broeders » 31-01-12 5:04

Wat gegevens van de auto;

Omschrijving van de Ferrari F430 Spider;
De F430 Spider hoort met de F430 tot de nieuwe generatie 8-cilinderauto's. De techniek van de F430 Spider en van de F430 Coupë is het resultaat van een nauwe samenwerking met de Scuderia Ferrari. Het design werd ontwikkeld door Pininfarina met steun van de ferrrari-windtunnel en mikt hoofdzakelijk op de technische uitrusting van de wagen. Vooral de grote luchtinlaten vallen op : zij zorgen natuurlijk voor de koeling maar ook voor de druk van de auto op de weg en voor compressiedruk voor de motor. De compacte V8-aandrijving van de potige E430 Spider levert met zijn 4,3 liter cilinderinhoud bij 8500 T/min een ruime 490pk. In nauwelijks 4 seconden schiet de luxesportauto van stilstand naar 100 km/h. Hij haalt een maximum van rond de 310 km/h.

Schaal; 1.24.
Lengte; 18,9 cm.
Merk; Revell.
Onderdelen; 73.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bart

Mijn grootste hobby Modelbouw....
Bart Broeders

Re: Ferrari F430 Spider

Berichtby Bart Broeders » 31-01-12 5:07

Tevens ben ik met de spuitcabine bezig om de body te spuiten.

Afbeelding

Afbeelding

De afvoer heb ik met pvc door de muur gedaan, ik moet nog een lamp en een deur maken.
Bart

Bart Broeders

Berichtby Bart Broeders » 02-02-12 4:57

Het is de bedoeling om de kleine onderdelen met de hand te schilderen en de body te spuiten.

Momenteel ben ik met de motor bezig en heb verschillende onderdelen van de motor geschilderd.

Afbeelding
Bart

Bart Broeders

Berichtby erik.keizer » 04-02-12 14:19

Dat wordt een dankbaar model voor je airbrush. :P Heb je al een kleur in gedachten?

E
erik.keizer

Berichtby Bart Broeders » 04-02-12 15:44

Hoi Erik,

De body wordt gespoten met een spuitbus, kwam ik bij de doe het zelf zaak toevallig tegen, anders had ik de kleur uit engeland laten komen, deze kleur lijkt er heel vel op dacht ik.

Afbeelding

Afbeelding

Op deze link staat de kleur.
http://www.hobbytalk.com/bbs1/showthread.php?t=195945

Deze lak kan ook op plastic, ik ga hem eerst gronden met primer, maar het is nu te koud om te spuiten.
Bart

Bart Broeders

Berichtby erik.keizer » 04-02-12 16:22

Ik heb best goede ervaringen met het spuiten met een spuitbus voor automodellen. De 1:43 die-cast modellen heb ik daar ook mee gedaan. Als het niet goed bevalt (of je wilt kleuren mengen, zoals bij één van mijn autotjes) dan kun je altijd nog de verf in een potje spuiten en alsnog in de airbrush doen. :D

E
erik.keizer

Berichtby Bart Broeders » 04-02-12 16:39

Hoi Erik,

Dat is een zeer goede tip, daar heb ik niet bij stil gestaan, een vraagje, als je met een spuitbus spuit in de spuitcabine is er dan explosiegevaar, waar moet ik op letten? :?:
Bart

Bart Broeders

Berichtby erik.keizer » 04-02-12 17:35

Nou, explosiegevaar heb je niet zo snel hoor. Dan was ik vroeger al lang ontploft met urenlang spuiten met thinner-verf in een schuurtje met een petroleumkachel. :lol: Maar... dat open vuur zou ik toch niet aanraden (en de thinner-verf eigenlijk ook niet). :mrgreen:

Je zult toch niet echt lang en veel spuiten omdat je in dunne laagjes moet werken en bij een goede autolak bijvoorbeeld is twee of drie laagjes al voldoende. Ik zou vooral ook even oefenen op een oud modelletje omdat je al snel te veel spuit. Het hanteren zou ik ook even oefenen bijzonder vervelend als je net halverwege bent met spuiten en je wilt je model even draaien maar je kunt hem niet goed vastpakken. Je kunt het model op een draaiplateau zetten (die heb je zelfs speciaal voor in modelbouwspuitcabines) maar ik hou er persoonlijk meer van om het model in de hand te houden met een stokje van een centimeter of 25. Bij de die-cast modellen heb ik een plastic staaf tegen de binnenkant van het plafond geplakt met superlijm zodat het model als een soort van paraplu op de stok stond. Jij hebt geen dak dus zul je zelf even moeten bedenken hoe je dat oplost. :roll:

Stof is natuurlijk ook wel een probleem dus zorg dat de ruimte waarin je werkt een paar uur vantevoren "tot rust" is gekomen. Als je nog twijfelt kun je nog met een bloemenspuit wat water over de werkplek spuiten tegen opstuivend stof.

Ohja, en zorg dat je goed licht hebt zodat je tijdens het spuiten het resultaat goed in de gaten kunt houden.

En mocht het nou helemaal mis gaan, dan zijn er altijd wel manieren om de verf er weer vanaf te krijgen.

Gaat vast lukken.

E
erik.keizer

Berichtby Bart Broeders » 05-02-12 6:10

Hoi rik,

Bedankt voor de informatie, er komt nog licht in en een deurtje voor de stof,. :wink:
Bart

Bart Broeders

Berichtby Hans Groenia » 05-02-12 21:38

Nog even een tip wat betreft het draaiplateautje. Bij IKEA verkopen ze ook een heel handig draaiplateau (itemnr. 900.744.83), werkt prima en een stuk goedkoper dan in de modelbouwwinkel.
Hans Groenia

Next

Return to In aanbouw....