Welcome
Welkom bij het forum van IPMS Nederland, de vereniging voor Plastic Modelbouw. Kijk voor de website op www.ipms.nl

U kijkt nu als gast, REGISTREER als forumdeelnemer (member) als u mee wilt discussieren. Let op de voorwaarden. Als u lid bent, klik dan op INLOGGEN.

Ferrari F430 Spider

Laat hier je modellen in aanbouw zien.

Re: Ferrari F430 Spider

Berichtby Ferry Dierckxsens » 14-02-12 22:29

Hallo Bart,

ik haak even aan bij het kabelverhaal..
Afhankelijk welke leidingen en kabels je wilt nabootsen kun je bijv. ook gebruik maken van de gekleurde kabeltjes (adertjes) uit computerkabel.
Een andere optie die ik eens gekocht heb, is in kleur gelakt metaaldraad, Zo'n setje heb ik bij Pipoos gekocht, bevat 12 haspeltjes met 12 verschillende kleuren draad. Het merk is "Wire&Wire". Is eigenlijk bedoeld voor het maken van sieraden.
Koperdraad in diverse dikten is te koop bij elektronicazaken ( niet bij BCC ofzo) maar een ouderwetse elektronicazaak waar nog klanten komen die bijv. zelf spoelen wikkelen met koperdraad.
Anders val je terug op de de kant-en-setjes met bougiekabels etc. die door diverse modelbouwzaken worden verkocht.

Succes met de bouw.
Groeten,
Ferry
My message is made with 100% recycled electrons
Ferry Dierckxsens

Berichtby Bart Broeders » 15-02-12 5:29

Hoi Ferry,

Bedankt voor de info, bij pippoos hebben ze het op de site, ik ga het straks na het werk meteen halen. :wink:
Bart

Mijn grootste hobby Modelbouw....
Bart Broeders

Berichtby erik.keizer » 15-02-12 23:56

Ferry Dierckxsens schreef:...Een andere optie die ik eens gekocht heb, is in kleur gelakt metaaldraad, Zo'n setje heb ik bij Pipoos gekocht, bevat 12 haspeltjes met 12 verschillende kleuren draad. Het merk is "Wire&Wire". Is eigenlijk bedoeld voor het maken van sieraden.

Hee, dat is interessant. Dat ga ik ook eens zoeken.

Thnx.

E
erik.keizer

Berichtby Bart Broeders » 16-02-12 5:14

Ik heb van dat wire wire draad gehaald, dun draad met en gkleurde laag er over heen en is 0.35mm dik en heb een boortje gehaald, nu kan ik beginnen met de kabels.

Afbeelding
Bart

Bart Broeders

Berichtby Bart Broeders » 21-02-12 4:58

Aan weerszijden heb ik een draad aan bevestigd, eerst geboort met een handboor en toen de kabel met secondelijm bevestigd.

Afbeelding

Afbeelding

Meer kabels kan ik niet bevestigen omdat de motor in elkaar gelijmd is, maar er komen straks nog meer auto's waar ik dat wel kan, maar toch weer iets geleerd.
Bart

Bart Broeders

Berichtby Bart Broeders » 05-03-12 5:03

Hoi,

Vandaag heb ik de body en de bodem in de grondverf gespoten, het is na mijn mening best goed gelukt voor de eerste keer dat spuit, ik heb het mt een spuitbus gespoten,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is leuk om te doen, was er bang voor.
Bart

Bart Broeders

Berichtby Bart Broeders » 07-03-12 20:12

vandaag voor de eerste keer met de airbrush gespoten, is goed gegaan staat nu te drogen de bodem, 1 nadeel van de revell airbrush st, klein bakje maar spuit voor een beginneling zeer fijn.

Afbeelding
Bart

Bart Broeders

Berichtby erik.keizer » 08-03-12 8:21

Gefeliciteerd!

:D
erik.keizer

Berichtby Bart Broeders » 14-03-12 5:34

Bedankt erik, ondertussen heb ik de Motor op bodem bevestigd en de decails er op gedaan en de stoelen heb ik gespoten en de decails er op gedaan en de dashboard heb ik geschilderd en ook de decails er op gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook heb ik de bodem gespoten met emailleverf van revell waar de stoelen op komen.

Afbeelding

Afbeelding
Bart

Bart Broeders

Berichtby Bart Broeders » 18-03-12 7:08

Ik ben helemaal niet tevreden over de dashboard dus doe ik hem in de ovenreiniger en spuit hem, alleen moet ik aan andere decails komen van de dashboard.
Bart

Bart Broeders

PreviousNext

Return to In aanbouw....