Welcome
Welkom bij het forum van IPMS Nederland, de vereniging voor Plastic Modelbouw. Kijk voor de website op www.ipms.nl

U kijkt nu als gast, REGISTREER als forumdeelnemer (member) als u mee wilt discussieren. Let op de voorwaarden. Als u lid bent, klik dan op INLOGGEN.

F-84G Hobby Boss 1/32 "Target Tug"

Laat hier je modellen in aanbouw zien.

F-84G Hobby Boss 1/32 "Target Tug"

Berichtby timvkampen » 28-08-11 12:55

Een link naar mijn huidige bouwproject:

http://forum.largescaleplanes.com/index ... 5814&st=15

En inspiratie uit de Dutch Profile uiteraard voor het kleurenschema:
http://www.aviationmegastore.com/?shopi ... &art=98751

TIM
timvkampen

Re: F-84G Hobby Boss 1/32 "Target Tug"

Berichtby meindert de vreeze » 28-08-11 17:04

de Target Tug F-84 is volgens mij een F-84G en vraagt dus nog wat (kleine) aanpassingen voor de E-kit.
O.a. de inlaatsleuven onder de cockpit en welke remklep er op zit is mij nog niet helemaal duidelijk. Heb beiden typen remklep gezien op ook de F-84E.
Ook de uitlaat is iets korter dan bij een -E en eindigt in lijn met het richtinsgroer.
Volgens mij komt Academy vast uit met een F-84G, wellicht nog dit jaar 2011.

Op De Start ook de 1/32 decals van Luuk gekocht van Dutch decal. Op 1/32 een tweetal sheets die er goed uit zien.

ben benieuwd naar de verdere bouw voortgang!
groet, Meindert
meindert de vreeze

Berichtby timvkampen » 28-08-11 19:43

Ha Meindert,

Ja, alle standaard verschillen zijn duidelijk. Echter, van de Tjet experts heb ik bevestiging gekregen dat de zogenaamde 'blow in' doors (onder de cockpit) juist niet op alle F-84Gs waren gemonteerd, maar gewoon de F-84E uitmonstering hadden. Wel hadden alle Gs de korte uitlaatpijp, omdat de motor korter was (althans de pijp). De remklep werd ook uitgewisseld op de E en de G. Referenties bieden uitkomst.
Het schrijven van de Dutch Profile heeft mij in ieder geval op de details gedrukt. Luuk en ik hebben het erover gehad om er nog meer aandacht aan te besteden, maar de modelbouwer kan hier zelf de weg vinden.

Een groot drama van de Hobby Boss kit is overigens dat men de gewone remklep voor de E niet in de doos heeft gestopt, maar de geperforeerde. Ook is de clean canopy kap er niet bij gedaan terwijl dit wel op de testshots was te zien. Gemiste kans en het is niet uitgesloten dat men de G-doos ook met de nodige onjuiste onderdelen op de markt brengt. De oorzaak ervan is dat de Chinezen op zeker moment abrupt het contact verbraken met de 'adviseurs' (Craig o.a.) en hun eigen weg zijn gegaan. Niet verstandig natuurlijk.
De DU-18 had overigens geen blow-in deuren, maar was dus wel een F-84G!

Helaas is er teveel te versleutelen aan de kist om de ESM te halen, maar er zal vast iemand zijn die het wel redt.

Groet,Tim
timvkampen

Berichtby meindert de vreeze » 29-08-11 17:00

nu ja, dat betekent dus bijna dat je van een model dat je wilt bouwen eigenlijk een foto van het origineel moet hebben! dat maakt het nogal lastig soms, van alle Thunderjets heeft niet iedere modelbouwer een foto. Kortom, weer eens een lekkere uitdaging!
meindert de vreeze

Berichtby timvkampen » 30-08-11 19:46

Tja Meindert, helaas is het niet anders. Ik heb op LSP rondvraag gedaan nadat Luuk en ik het erover eens waren dat het opviel op de foto's in de Dutch Profile.
Bijgaand de link naar de reactie op mijn rondvraag:
http://forum.largescaleplanes.com/index ... opic=35174

Groet,Tim
timvkampen

Return to In aanbouw....