by timvkampen » 28-08-11 19:43
Ha Meindert,
Ja, alle standaard verschillen zijn duidelijk. Echter, van de Tjet experts heb ik bevestiging gekregen dat de zogenaamde 'blow in' doors (onder de cockpit) juist niet op alle F-84Gs waren gemonteerd, maar gewoon de F-84E uitmonstering hadden. Wel hadden alle Gs de korte uitlaatpijp, omdat de motor korter was (althans de pijp). De remklep werd ook uitgewisseld op de E en de G. Referenties bieden uitkomst.
Het schrijven van de Dutch Profile heeft mij in ieder geval op de details gedrukt. Luuk en ik hebben het erover gehad om er nog meer aandacht aan te besteden, maar de modelbouwer kan hier zelf de weg vinden.
Een groot drama van de Hobby Boss kit is overigens dat men de gewone remklep voor de E niet in de doos heeft gestopt, maar de geperforeerde. Ook is de clean canopy kap er niet bij gedaan terwijl dit wel op de testshots was te zien. Gemiste kans en het is niet uitgesloten dat men de G-doos ook met de nodige onjuiste onderdelen op de markt brengt. De oorzaak ervan is dat de Chinezen op zeker moment abrupt het contact verbraken met de 'adviseurs' (Craig o.a.) en hun eigen weg zijn gegaan. Niet verstandig natuurlijk.
De DU-18 had overigens geen blow-in deuren, maar was dus wel een F-84G!
Helaas is er teveel te versleutelen aan de kist om de ESM te halen, maar er zal vast iemand zijn die het wel redt.
Groet,Tim