Welcome
Welkom bij het forum van IPMS Nederland, de vereniging voor Plastic Modelbouw. Kijk voor de website op www.ipms.nl

U kijkt nu als gast, REGISTREER als forumdeelnemer (member) als u mee wilt discussieren. Let op de voorwaarden. Als u lid bent, klik dan op INLOGGEN.

Airfix Cessna Bird Dog

Laat hier je modellen in aanbouw zien.

Airfix Cessna Bird Dog

Berichtby c regeling » 15-08-11 20:37

Na een jaartje afwezigheid heb ik nu de forum en modelbouwkriebel weer aardig te pakken en dacht laat ik ook eens een keer wat posen over mijn onderhanden model. Zoals zovelen heb ik er wel meerdere tegelijk op stapel staan (hahaha...wel tien ongeveer) maar dit is een van de modellen waarbij ik van af de start eens foto's heb gemaakt.

Ik hou van de vreemde modellen en het liefst de modellen van Airfix, helaas haal je dan jezelf wel heel veel bijwerk...plamuur...en pruts werkzaamheden op de hals, maar goed..

Op een of andere manier hebben deze kits een enorme aantrekkingskracht. Uiteraard bouw ik ook tussendoor wel eens een model wat beter past in de huidige hoge kwaliteit van bouwdozen. Zo ben ik ook bezig met een 1/72 P-51mustang van Tamiya. Een hele mooi kit die geweldig past! Wellicht op een later tijdstip daar eens een review van !

Goed....

Over de Bird Dog van airfix,

Ik heb de uitlaten veranderd door messing buis, de ruiten helemaal vlak geschuurd (zaten vol krimp deuken), gepolijst en in de Future vloerwas gezet. De stoelen voorzien van riemen uit geschilderd tape. Een stuurknuppel, pedalen, en diverse andere kleine details toegevoegd aan het interieur. Alle ejector pin deuken geplamuurd en diverse details opnieuw in het plastic gegraveerd. Alles bij elkaar zit de kit nu in elkaar, de voor- en achterruit moeten er alleen nog in en dan kan de verfspuit op tafel.

Mijn vorderingen zal ik zsm weer posten !!

Hopelijk snel een geschilderde variant op de foto !!

Cees

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
c regeling

Re: Airfix Cessna Bird Dog

Berichtby meindert de vreeze » 22-08-11 11:29

erg leuk te zien dat je een oude Airfix kit oppakt en er iets moois van gaat maken.

Ik heb zelf de laatste tijd ook een hele serie oude kits opgepakt en ben ze redelijk out of the box aan het bouwen. Best leuk, niet te moeilijk doen en gewoon leuk voor in de modellen kast. Zo bezig met een serie Republic Thunderstreaks en een Thunderflash.
Kijk op: http://designer.home.xs4all.nl/models/thunders/thunder-1.htm

(Omdat ik al meer dan 10 jaar een eigen modelbouw site hebt kun je dergelijke projecten daar bekijken)
groet, Meindert
meindert de vreeze

Berichtby Henry Fraterman » 24-08-11 16:40

Leuk toestelletje, dit was mijn eerste kit in de jaren 70 waar ik als kind mee begon. ben benieuwd als het af is. Heb er toen F2,50 voor betaald

gr Henry
Henry Fraterman

Berichtby c regeling » 26-08-11 18:30

Hallo Meindert en Henry,

Meindert, je hebt helemaal gelijk...gewoon uit de doos lekker bouwen. Ik ga geen oordeel vellen over de superdetailleurs, maar ik heb wel een duidelijke mening over waarom de jeugd net zo makkelijk toetreed tot de modelbouw. Ik heb vaak de indruk gekregen dat een model pas als serieus wordt beschouwd als alle details tot op de laatste milimeter kloppen en ook alle kleuren uit de originele destijds gebruikte verfpotten komen..... Gelukkig zie en lees ik ook veel materiaal wat de jeugd mega aanmoedigd! De IPMS is hier heel erg goed mee bezig en daar bewonder ik hun zeer om. Op bijvoorbeeld het airfix tribute forum is dit ook heel sterk, veel bemoediging en lof voor alles wat gebouwd en gepost wordt. Natuurlijk is dit (helaas) in het engels en daarom niet voor iedereen even praktisch.

Henry,

Jaaaaaa.......dat waren nog eens tijden.Ik stam zelf qua geboorte uit die tijd dus dat heb ik niet zelf mogen ervaren. Maar zoals ook boven omschreven ligt daar voor velen onder ons de bakermat van onbezorgd bouwen.

Dank jullie beide voor de reactie!

Wordt zsm vervolgd.
c regeling

Return to In aanbouw....